<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8212730082893941202\x26blogName\x3dbpghs+mcs+2009\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://nadiah-hussin.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://nadiah-hussin.blogspot.com/\x26vt\x3d589922684148642534', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

The world is like a playground.


{Holla}
puteri nadiah hussin
4p1
bukit panjang govt high sch
19.11.93
de.little@hotmail.com

{Say}



January 9, 2008
Sambungan Pelajaran Tentang Tarian
Kami telah menyambung pelajaran tarian di kelas bahasa melayu tadi. Kali ini, cikgu manaf menerangkan 3 lagi tarian melayu tradisional. Kali ini, kami mempelajari langkah-langkah untuk tarian zapin. Ah! Sungguh gemalai sekali pergerakan untuk tarian ini.

Tidak dapatku nafikan bahawa cikgu manaf agak mahir menari tarian tradisional melayu. Tarian tradisional ini tidak semudah yang disangkakan, ia memerlukan ketelitian dalam pergerakan. Jika sekali lalai, pergerakan kami akan tersasar. Jadi, kami harus fokus apabila menari terutama sekali sedang kami mula belajar.

Fakta yang paling penting dalam tarian adalah koordinasi. Tarian akan melibatkan tangan dan kaki. Kadangkala, kami harus berlenggang-lengguk untuk menyerlahkan keanggunan tarian tersebut. Agak susah apabila mula mempelajari tarian zapin ini kerana ia memerlukan banyak koordinasi.

Ku berharap tidak lama lagi, dapatku mengatasi masalah ini. :)